;lg; lm;sk g;lm g

Ny LM-side
Miraklernes tid er ikke forbi ...men derfor kan man jo godt beskytte sig!
Fugt i b?den?Tips om fugt i b?den netop nu:Saet nogle fyrretraesgrene i en spand. Disse vil suge al fugten! (tips fra Ole Simonsen)
Gode r?d om sejl og rig&af Svend Christensen,
der i godt 40 ?r har vaeret leverand?r af sejl til LM-b?dene."Bestiller du er nyt storsejl s? send altid en slaede fra det gamle sejl, eller en n?jagtig tegning.Kontroller altid p? mast og bom om P og E m?lene er identiske med det der st?r p? DH m?lerbrevet....&&
Stof som vore betalende medlemmer har adgang til via den Log-in-kode, som vi har tilsendt alle den 1. februar. Ny kode udsendes ca 1. juli.&&&&Her finder du: referater fra generalforsamling,regnsskaber motorh?ndb?ger, testsejladserDebat og medlemsudveksling om: instrumenter, Motor, Pantry, Sejl, Rig, Skrog, Toilet, Spil, Sprayhood, Styring, Vedli-geholdelse.OG KOM BLOT med din mening
om l?st og fast . . . . &Vi har gennem det sidste halve ?r opbygget arkivet, s? det nu er ved at vaere en "guldgrube" af viden. F?lg med i de nye indlaeg...Nye indlaeg 24.03: Rig undervanter31.03: Indretning, k?leskab01.04: Skrog, hop-i-land platform10.04: Komplette LM-farver16.04: 13! testsejladser18.04: Osmose i vandtank ?18.04: Pantry: gas/vask hvordan?21.04: Pantry: gasbraender-nyt22.04: Motor: Utaet sejldrev?&Nyt:Nu ogs? medlemsliste under "Medlem til medlem"& ajourf?rt 6. april 2016Antal b?de p.t.
LM27 - tumlingen der altid rejser sig igen. &Bedst i test: i
kaentringsstabilitet &Ovenst?ende diagram viser forholdet mellem kraengningsvinklen (AH) og GZ
som er betegnelsen for den vinkelrette afstand mellem opdriftscentret og tyngdepunktet under kraengning. X-aksen angiver AH og y-aksen GZ.
Oplev Bogense By og omegn - n?r du er til LM traef
Saet jer p? baenken og nyd det pulserende liv p? havnen eller p? det smukke gamle torv.Og efter en god frokost i b?den eller p? en af de sm? restauranter i byen er det m?ske tid til en dukkert fra den kunstigt anlagte sandstrand
ved siden af havnen.
&Skrevet af: Herluf Jensen, Skipper p? LM 27 Fonsie af Haderslev.&Aff?dt af miraklet fra Vordingborg, hvor en lystsejler faldt over bord og b?den fortsatte selv for autopiloten, blev jeg tilskyndet til som ofte singlesejler, at anskaffe mig en personlig n?dsender som ekstra tilbeh?r til b?den.&Dette er ikke en egentlig test af de forskellige n?dsendere p? markedet, men en gennemgang af 4 udvalgte sendere inden for samme prisleje p? cirka 3000 kroner. Der kan komme et ekstra gebyr p? for at kode senderen.&Jeg kiggede derfor p? 4 n?dsendere af f?lgende maerke: &(1)Kannad Safelink PRO, (2)Easy One AIS SART, (3)Mc.Murdo PLB og(4)Easy + Rescue AIS SART. &Udgangspunktet for de 4 udvalgte var, at de skulle vaere til at baere i et baelte eller p? redningsvesten uden alt for meget besvaer. For meget besvaer ved at baere n?dsenderne ville m?ske blot aff?de manglende brug, og dermed helt uden betydning for sikkerheden om bord.&&Gennemgang af de 4 udvalgte n?dsendere:&&
24. juni 2015 Lillebaelt
Havneguide App&Havneguide p? App'en: Tursejler
&Ny version af "Tursejler" uden login kan hentes i Appstore og Google Play.Med Dansk Sejlunions App Tursejler har du adgang til en havnelods over danske lystb?dehavne, en oversigt over Dansk Sejlunions turb?jer og mulighed for at f?lge dine venner til s?s. I samarbejde med FLID er der endvidere mulighed for se bookbare havne og booke en gaesteplads via appen.
&Havnelodsen indeholder oplysninger om faciliteter, priser og havnekort over hver enkelt havn. Informationer om havnene opdateres l?bende af havnemyndigheden.&Dansk Sejlunions ca. 150 turb?jervises med position og ansvarlig klub."Tursejler" fra Dansk Sejlunion giverdig masser af muligheder&Appen er gratis! "Tursejler"kan hentes p? AppStore og Googleplay og er gratis &
LM stander 45x25 cm
LM Caps, kan tilpas-Kr. 100,-
ses b?rn og voksne,
HYGGELIGE HAVNEMILJ?ER, ANKERPLADSER, GODE TURSTIER, GRILLPLADSER, NATUR
Opdateret: 21.04.2016
AEndringer udgives15. og 30 i hver m?ned eller efter behov.
Medlemslogin med mange fordele:&
"Foreningens form?l er at varetage medlemmernes interesser indenfor LM-b?de, samt at medvirke til at udveksle erfaringer og ideer omkring LM-b?dene i Danmark."&&&Den nye, store LM-farveoversigt og de 13 nye "gamle" LM-testsejladser, er nu klar under "MedlemtilMedlem"/LM-bibliotek/test
For?ret f?r overtaget og alting spirer frem.&Det betyder ogs? masser af aktivitet p? vore havnepladser, sysler, som vi holder af f?r den nye saeson og b?de i deres rette element for en ny sejlsaeson.&Vi bruger fortsat en del tid p? at f? vores nye hjemmeside i form og h?ber I er tilfredse med resultaterne.&Generalforsamlingen den 27. februar er vel overst?et og kursen blev sat mod fjerne m?l. Referat med videre kan ses under “Medlem til medlem”.&Som noget af det f?rste skulle der arbejdes p? at gennemf?re vort traditionelle
i juni m?ned. Det er vi n?et s? langt med, at vi kan orientere b?de om tid og sted.&Valget er faldet p? Bogense og tidspunktet bliver 18. 19. juni, hvor vi har f?et den hyggelige gaestekrog i marinaen reserveret fra 16. til 20. juni.&&&& for vores traef er ogs? klar og kan ses her. Saet derfor kryds i kalenderen den 18. 19. juni og p? vores hjemmeside.Jo f?r vi kender lidt til tilslutningen, des bedre kan vi forberede traeffet for jer, der deltager.Vi glaeder os til at se jer til traeffet og ?nsker jer god fart til Bogense.&Alle ?nskes en god saeson med masser af sol, vind i sejlene og sikker sejlads.Sejlerhilsen fra bestyrelsen.Hans Erik, Per og Herluf&Med R?dt: links til de relevante sider.&&
Medlemskontingent pr. ?r kun 100/150 ,-Velkommen til de mange nye medlemmer og til de tidligere medlemmer, der har genindmeldt sig. Kontingentet er jo ogs? beskedent: kr. 100,- pr ?r eller som par til kr. 150,-. Du kan aendre dit personlige medlemsskab til familiemedlemsskab under LINKS - Medlemsskab: aendre/udmelde.Medlemskabet st?tter vores arbejde med denne side, undersiderne "Medlem til medlem", blokken, arkivet,
samt deltagelse i ?rstraef, egnstraef,
general- forsamling i februar samt rabat p? k?b hos Schultz kalecher, og flere kommer til.
Send os et foto og et par ord om din b?d til denne rubrik:Medlemmers "B?D-PORTRAET"
FONSIE af Haderslev, LM 27 nr. 077185.B?dens historie g?r tilbage til 1977, hvor Burgfried Thiel k?bte og fik leveret b?den i Bremen. B?den fik hjemhaven i Yachthafen Hanseaten ved Weserfloden lidt uden den for Bremen. B?den var i samme ejers besiddelse indtil 1996, hvor ejeren blev syg og kort tid efter d?de. B?den blev solgt til et andet medlem i samme sejlklub, Bremen SVDH, Holger Gehrke. B?den hed da ”VESTA”.Holger Gehrke, stadig embedsud?vende praest og aktiv sejler, havde kun b?den i 2 ?r indtil han mod konens vilje solgte b?den i 1998. Han n?ede dog i mellemtiden at montere teakdaek p? b?den. B?den blev benyttet til mange tur p? Weserfloden og sommertogter omkring de Frisiske ?er. B?dens navn blev bibeholdt.Wolfgang Elsner, bosiddende i Weimar, blev den nye ejer af b?den i 1998. B?den blev flyttet havnen i Uckermünde am Oderhaff ved ?sters?en. En fantastisk lang k?retur (651 km iflg. Google) for at komme til sin b?d. Imidlertid s?rgede et vaerft for b?dens vedligeholdelse og havde ogs? den st?ende i hal om vinteren. P?gaeldende ejere havde b?den indtil 2007 og skiftede b?dens gamle Bukh motor ud i 2002 med en Vetus M310 – 22hk. Yderligere blev b?den i forsynet med bovspryd og rustfri anker, Fulex rullegenua, ny storsejl og en 4 personers redningsfl?de. B?den blev benyttet til sommertogter til Norge, Sverige og mange ture de danske og tyske farvande. B?dens navn blev bibeholdt ogs? under denne ejer.I 2007 solgtes b?den til Torben Sten, dansker bosat i Limhamn, Sverige. B?den blev sejlet hjem og denne ejer ombetrak hynderne, udskiftede traevaerket i cockpitkistebaenkene og pantryet. Udskiftede toilettet og mange andre ting. Denne ejer var p? sommertogter med b?den i Svenske og Danske farvande. B?den sejlede da under det svenske navn ”STUMPAN II”.Laes ogs? under "Medlem til Medlem", hvordan Fonsie fik monteret en effektiv holdingstank og styrmanden fik en effektiv holder til Ipad-en med s?kortet.Vi vil ogs? meget gerne h?re om din b?d, uanset historie, udstyr ect., ogs? selv om den blot bruges til faelles mande-hygge.!
ankerb?jer
pas p? Liv? Tap mod syd-?st&
Liv? er placeret i Limfjorden ca. 6 sm. sydvest for L?gst?r og har siden 1980 vaeret ejet af Naturstyrelsen. Her kan du vandre p? egen h?nd p? mindre eller laengere stier ?en rundt. Eller f?lge en af de guidede ture, hvor du bl.a. kan h?re om blodgildet i Roskilde og anstalten for de "moralsk ?ndssvage". Du kan ogs? fange fjordrejer p? stranden, fiske fra gummib?d eller sejle p? saelsafari i kajak rundt om ?en.I havnen er der plads til ca 25 b?de hvis alle klemmer sig godt sammen. Badestranden er lige ved siden af, s? 50 skridt er nok til at komme til en dejlig sandstrand. Nord?st for Liv? havn er der 2 gule ankerb?jer i lae af ?en.
Der g?r faerge til R?nbjerg 4-5 gange i timen, men lad ogs? sejlturen g? hertil, hvor der er mange gaeste-pladser i havnen. Der kan k?bes frisk fisk og gode r?gvarer i den lokale fiskehandel. Men ellers er der gode fiskemuligheder p? den stenede kyst udenfor havnen!
T?mning i land afs?toilettetT?mningsstationer i land er maerket med dette symbol. Det er endnu begraenset, hvor mange havne, der har det forn?dne udstyr.
Men er du omfattet af de nye regler om t?mning, har du som sejler krav p? at kunne f? t?mt holdingstanken p? havnen f.eks. af en slamsuger, og for havnens regning!&S?dan er reglerne i Danmark:Hvis din b?d er laengere end 10,5 m (34 fod)er bredere end 2,8 m,er bygget mellem 1980 og 2000*),skal du have en holdingtank, som skal t?mmes i land eller min. 12 s?mil fra land.Hvis din b?d ikke opfylder alle 3 kriterier, er der ikke krav om holdingtank (men en god ide), og du m? udlede affaldet min. 2 s?mil fra land. Naturligvis ingen udledning i havne.*) efter 2000 er ikke aktuel, da pruduktionen af LM stoppede i midten af 90-erne.&Og s?dan er reglerne i Sverige:Totalt forbud mod udledning uanset b?dst?rrelse indenfor 12 s?milegraensen.&Norge:Holdingtanke m? t?mmes 300 meter fra kystlinien.&Hvordan installerer man en holdingtank:Se under "Medlem til medlem" og laes Herlufs indlaeg. Men vi h?rer meget gerne fra andre, der vil fortaelle hvordan de har lavet installationer i f.eks. LM24, LM28 og LM30.
Skive-ekspeditionen: Smadret ror og flinke jyder4. del: - Jeg har advaret Arne om, at jeg undervejs m? teste roret. Hvad har det gang i? Jeg drejer frem og tilbage og bilder mig ogs? ind, at jeg sporer en vis rorvirkning, blogger B?je Larsen.Tur | 09-01- | AF
B?JE LARSEN&Sejler B?je Larsen fra Hundige drager p? ekspedition i den beskyttede bolig, LM 27’eren. Her g?r turen via Oslo til Skive, verdens mest d?de sted i Jylland… Efter et ?delagt sejl, en afstikker til Oslofjorden og en tre dage lang grundst?dninger b?den nu igen p? rette kurs, eller... Laes den sidste af fire sjove rejsebeskrivelser her.Problemet er ikke l?st, for jeg har svaert ved at styre b?den i den staerke str?m og vind i det snaevre Aggersund. LM 27’erens ror er, n?r man er vant til effektive spaderor, helt til grin. Det ligner en kvadratisk k?kkenl?ge og virker derefter. I dag er der slet ingen virkning. Jeg pr?ver og pr?ver med kraft, sejl og ror. Men driver mod Aggersund. Og broen er stadig ikke ?ben, s? nu m? jeg for alvor ankre, og g?r det. Med Danforth-ankeret med kaede og tov og det hele. Hvor det holder dejligt!Alts? m? jeg snakke med Arne igen. Han lyder ikke engang sur over, at idioten fra K?benhavn ikke kan finde ud af mere. For de f?rste to udrykninger har vi aftalt 3000 kr. Det synes jeg er meget rimeligt. Jeg kommer jo ogs? fra K?benhavn. Nu siger han diskret, at han m? bede om mere for en gang til. Det ender med 3000 for endnu en tur. N?r man ligger der, s? er det jo ogs? li’som saelgers marked. Senere fortaeller han, at han for de tre gange frem og tilbage har brugt 120 de sluger noget, de to baester. Og s? er der assistenten, b?den og hans egen tid. Forresten fik jeg kileremmen gratis.Uopfordret hjaelpS? naeste dag dukker han op igen. Jeg bliver forbundet med ham, og han og gutten sejler hen for at tage mit anker op. De m? virkelig slide i det, for at f? det op. Jeg kunne ikke have gjort det. Men det lykkes. Og s? g?r turen til Attrup Havn, der ligger p? nordsiden af fjorden. De har kran, og bro-ven Finn anbefaler dem (ellers havde jeg ikke turdet). Jeg har advaret Arne om, at jeg undervejs m? teste roret. Hvad har det gang i? Jeg drejer frem og tilbage og bilder mig ogs? ind, at jeg sporer en vis rorvirkning. Indsejlingen er hundesnaever, og der er vind og str?m p? tvaers. M?rkt. Uh. Men det lykkes. &&
Effektivt middel mod ruer&Herluf Jensen skriver:&Jeg laeste p? nettet sidste vinter om en b?dejer, som med held gjorde brug af BRASSO til at polere b?dens propel – og til at hindre propellen mod begroning af ruer.Dette r?d pr?vede jeg i forgangne saeson. Resultatet var bare fantastisk. Ikke én eneste ruer p? propellen, men meget uden om… pr?v selv at se p?billedet taget umiddelbart efter b?dens optagning i september og inden nogen form for reng?ring…&Man polerer efter eget ?nske og ihaerdighed. Slutteligt sm?res et godt lag BRASSO p? og lader det side uden efterpolering…! S?dan.&Brasso er nok s? giftigt et stads, at man ikke skal sutte p? fingrene efter ber?ring …&
LM Klubben er for alle, som har interesse i, og er ejer af en LM b?d. De er fremstillet i mange forskellige modeller og blev konstrueret af Palle Mortensen og Bent Andersen.
Flot tegning af LM-27'eren "ALBA", som vi har modtaget fra Jan Schunck.
Men hvorfor LM-navnet? - det har vel egentlig ikke relation til glasfiber.Lm st?r for Lunderskov M?belfabrik. Dette blev udgangspunktet for den senere produktion af de populaere, s?dyg-tige og i saerdeleshed kvalitetsfremstillede b?de, og senere igen vindm?llevinger, der fortsat produceres p?fabrikken.Nu efter ca 40 ?r, ses der fortsat rigtig mange af de solide b?de p? vandet i Danmark s?vel som i resten af verden.. LM-klubben er en klub for medlemmer der ?nsker at skabe kontakt mellem LM-sejlere, hvor man kan f?lge med i, hvad der r?rer sig
her p? siden, og hvor man kan skaffe reservedele, samt vedr. ideer vedr. ombygning, renovering m.m.&
1 . Kannad Safelink Pro.N?dsenderen er en mellemstor sender og er lidt st?rre end de ?vrige sendere her i gennemgan-gen. Derfor fylder den ogs? lidt mere at have i baeltet. Senderen aktiveres manuelt ved mand over bord.
Der f?lger en container beregnet for dykkere med til senderen. Funktionstid op til 48 timer. N?dsender med GPS p? 406 MHZ som g?r til COSPAS-SARSAT satellitsystem, som omg?ende alarmerer relevant redningsstation. Sender ogs? p? 121,5 Mhz, som kan anvendes til pejling fra fly og redningsfart?jer.Batterilevetid 5 ?r.Kraever registrering med MMSI nummer.&2. Easy One AIS SART:N?dsenderen er lille handy, som kan vaere i en redningsvest, en lomme eller hvor man foretraekker det. Den aktiveres automatisk ved vandkontakt og kan aktivers manuelt. Skumspr?jt o.l. vil ikke udl?se senderens n?dsignal.&Funktionstid i mere end 36 timer. Batteri levetid ca. 7 ?r.Senderen er forsynet med en positions-Flashlampe.&Sender til AIS modtagere indenfor 7-8 s?mil, som vil modtage den n?dstedtes GPS position, samt beholdne fart og kurs. Forbehold ved d?rligt placeret modtager og saerlige forhold.Kraever ikke registrering.&3. Mc.Murdo PLB fastfind 220 N?dsenderen er lille og handy, og kan let baeres i lomme, i baelte eller p? redningsvest. Der medf?lger flydepose.Sender ved aktivering alarm og GPS position til Cospas Sarsat p? 406 Mhz, som s? omg?ende kontakter naermeste redningsstation. Kan pejles af fly og redningsfart?jer p? sendefrekvens 121,r Mhz. Har indbygget kraftig SOS-flash til naer-signalering.Funktionstid min. 24 timer.Batterilevetid 5 ?r. Kraever registrering med MMSI nummer.&&4. Easy + Rescue AIS SARTLille handy n?dsender, kun 128x76x32mm. Vejer 350 gram og kan derfor let baeres i lomme, baelte eller p? redningsvesten.&N?dsender til alle AIS modtagere med et aflaeseligt symbol. Sender fra vandoverflade indtil 3 s?mil. Vaesentlig laengere raekkevidde ved h?jere placering. Sender ikke til kyststationer eller satellitter. Kan f?s med automatisk aktiveringsfunktion ved vandkontakt.Funktionstid 96 timer. Batterilevetid 5 ?r.Kraever registrering med MMSI nummer.&
Konklusion:&Alle n?dsendere kan det, som forventes af dem, nemlig at alarmere til skibe i naeromr?det. &Dog har (4) Easy + Rescue AIS SART og (2) Easy One AIS SART den ulempe, at de kun sender til AIS modtagere, - ikke til satellit og redningsstationer. Til gengaeld b?r ogs? naevnes, at den naermeste hjaelp, ofte er den bedste hjaelp!!&En af n?dsenderne har yderligere Flash-lampe og en har kraftig flash-alarmsender.&De helt sm? n?dsendere (3) Mc.Murdo PLB fastfind 220 og (4) Easy + Rescue AIS SART virker umiddelbart meget tiltalende, fordi de er meget lette at have i en lomme. Ved naermere eftertanke er jeg dog kommet til det resultat, at en meget lille n?dsender i lommen m?ske ikke er den mest optimale sted at have en n?dsender i en n?dsituation. Jeg forudser, at det kan blive meget vanskeligt at fiske senderen frem fra lommen og aktivere den – for ikke at naevne muligheden for at miste den f?r aktiveringen.
Her SKAL man finde placering p? redningsvesten. For redningsvesten benyttes vel altid ude p? vandet??&Mit valg faldt p? (1) Kannad Safelink Pro fordi den var til at f? ?je p?. Den fylder lidt mere og er alligevel til at baere i et baelte. Den sender til COSPAS-SARSAT satellitsystemet og n?dsignalerne sikres dermed at blive modtaget af relevant redningsstation. Den opfylder s?ledes mit krav til en n?dsender.&
COSPAS-SARSATCospas-Sarsat satellitsystemet er er SAR system (Search And Rescue), der omg?ende videresender en alarm til relevante redningsstationer, s? redningsaktion kan p?begyndes straks. Systemet kan s?vel pejle en sender som modtage en alarm, som indeholder GPS position. Redningshelikopter samt rednings-fart?jer kan samtidig pejle den n?dstedte p? frekvensen 121,5 Mhz.
NB;Fra Mogens Larsen , VHF-skolen/VHF-shoppen, har jeg erfaret – at de stort set kun saelger (3) Mc.Murdo PLB fistfind 220. &Traef dit valg – mirakler er ikke til at stole p?…..!!&
Frihavnsoversigt 2016 kan hentes Flere nye havne er kommet til siden 2015-udgave: R?nnerhavnen i nordjylland, Lang? B?delaug i Randers fjord, L?vstavikens B?tf?rening. Se om dine ?nske-havne er p? kortet eller s?g selv p?
&&&&&&&&&&&&&&
&&Her et kortudsnit over Fyn med sm??erne. I dette omr?de er udvalget af ?nske- frihavne desvaerre begraenset. Man kan s? i stedet glaede sig over det milde klima og den meget smukke natur.&Anderledes ser det ud, hvis man kigger p? nordvest jylland:&&&&&&&&&&&&&&&&&&Limfjorden, Mariager fjord, Randers fjord:Her ser det helt anderledes ud: Gode, interessante havne med passende afstande. S? kom blot, her er der plads, fri natur, lidt mere r?t klima, men alle er velkomne. S? lad os hygge sammen over grillen og glaede os over, at vore havnepenge derhjemme ogs? kan bruges n?r vi er p? weekend/ferie hjemmefra. Der er trods alt forskel p? at betale 40-50 kr for str?m/milj? og op til kr. 200 for det samme.Husk "Frihavns-maerke" 2016 p? et synligt sted, eller g?r den ikke!!&Vi viser senere flere omr?der med frihavne eller se selv p?: &&&看了两台平板电视,LG 55LM6700 海信LED50XT880G3D,这两个哪个好点?_百度知道
看了两台平板电视,LG 55LM6700 海信LED50XT880G3D,这两个哪个好点?
海信LED50XT880G3D是4K分辨率的,LG 55LMP的。个人比较喜欢无边Ips屏的,但是分辨率只有海信的1/4,价格反而比海信的贵。性价比哪个好点?想支持国产,但又怕国产质量不行。旦肠测段爻灯诧犬超华客厅不大,55寸会不会太大?47寸的LG 47LM6700倒是便宜些,但会不会太小。喜欢LG的标志,喜欢海信的呼吸灯。喜欢4K的屏,又喜欢无边框的设计。还有据说4K的片源几乎为0,会不会反而不清晰了,鸡肋了?
提问者采纳
建议海信的880系列。算是海信的高端了。、其次分辨率只是说可以放那么高分旦肠测段爻灯诧犬超华辨率的,你要是看有线不管什么电视近距离都是很模糊的
来自团队:
其他类似问题
为您推荐:
其他2条回答
尊敬的海信用户,您好!感谢您选择海信产品。关于XT880产品的介绍可以参详官网产品介绍:
LG的新品“观韵系列电视”也是可以亮起的LG标志。LG自家生产的无边硬屏效果非常的好,国产的4K电视一般都是台湾屏幕,国产就是善于炒作概念:4K目前决对是鸡肋,看有线电视不清晰不说,就算是高清机顶盒也没有用。网上也几乎下载不到4K的片源。
平板电视的相关知识
等待您来回答
下载知道APP
随时随地咨询
出门在外也不愁

我要回帖

更多关于 lg sk360 的文章

 

随机推荐